20 Kasım 2011 Pazar

KIŞ KAHVALTILARINI SÜSLEYEN AYVA REÇELİ...

Merhaba dostlar,
Geçen hafta sonu köye gittiğimde getirdiğim misss gibi ayvalardan reçel yaptım.Köyde yetiştiğinden mi yoksa hiçbir kimyasal ilaç ve gübre kullanılmadığından mıdır bilmiyorum,soyup yemeside reçelide bir ayrı lezzetli oluyor.
reçeli yapmak için önce;
2 kilo kadar ayvayı soyup,minik minik doğradım.Bir süzgecin içinde güzeelce yıkadım.Kaynatacağım kabın içersine koyup 1,5 kiloda şeker ilave ettim.(ben ayrıca içine 6-7 tane karanfil ve bir çubuk tarçın koydum)sabaha kadar beklettim.Sabah kalkar kalkmaz kaynattım.Ev halkı mis gibi  reçel kokusuyla uyandı.
Hem bu reçel diğer reçeller gibi değil yapımı daha kolay,kıvamının tutmaması gibi bir sorunu yok.Sadece çok kaynatıp iyice suyunu çekmesin dikkat edin,yoksa sert ve susuz bir reçel olur.
Ayvanın bol olduğu bu günlerde güzel bir alternatif.
Afiyet olsuuun:)

1 yorum: